دسته بندی ها

میزان تاثیر فیسبوک و توئیتر بر روی افکار عمومی

میزان تاثیر فیسبوک و توئیتر بر روی افکار عمومی

میزان تاثیر فیسبوک و توئیتر بر روی افکار عمومی

نسخه قابل چاپ

مطالعه در ۹ کشور، استفاده گسترده از رسانه های اجتماعی را برای شایعات کذب و اطلاعات نادرست و تبلیغات به وسیله افراد و دولت ها را مورد بررسی قرار داد. در ادامه همراه با ای تی زیرون باشید . تبلیغات در رسانه های اجتماعی برای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی در تمام دنیا به کار گرفته شدند. یک مجموعه جدید از مطالعات در دانشگاه آکسفورد منتشر شده است. از روسیه جایی که ۴۵% از اکانت های فعال توئیتر، بات ها هستند گرفته تا تایوان، جایی که یک کمپین برعلیه رئیس جمهور Tsai Ing-wen شامل هزاران اکانت هماهنگ ولی نه کاملاً اتوماتیک بود و تبلیغات سرزمین چین را منتشر میکرد، مطالعات نشان می دهد که رسانه های اجتماعی یک میدان جنگ برای سیاست های کثیف است. 

گزارشات بخشی از پروژه تحقیقاتی، محاسباتی، تبلیغاتی موسسه اینترنتی آکسفورد، ۹ ملت شامل کانادا، برزیل، چین، آلمان، لهستان، آکوراین و ایالات متحده آمریکا را تحت پوشش قرار داد. آن ها متوجه شدند که شایعات، داده های بی ارزش و اطلاعات نادرست از تبلیغات سنتی به صورت آنلاین گسترده می شوند و به وسیله ی الگوریتم های توئیتر و فیسبوک  حمایت می شوند. طبق مطالعات پرفسور فلیپ هاروارد، پروفسور مطالعات اینترنت دانشگاه آکسفورد، به طور ساده تر تکنیک هایی که استفاده می شوند شامل اکانت های اتوماتیک برای like،انتشار و پست در شبکه های اجتماعی است. چنین اکانت هایی می توانند، الگوریتم هایی را برای قرار دادن محتوا در منابع اجتماعی به کار گیرند. 

رسانه های اجتماعی می توانند مناظره های واقعی و منطقی را برای افراد علاقه مند به شبکه های اجتماعی ایجاد کنند و به سادگی ارزیابی های آنلاین برای پشتیبانی مثل تعداد like ها، یا حتی ایجاد شهرت های موهومی برای افراد باشند. 

محققان یافتند آن چه را که در آمریکا از  Samuel woolley، مدیر پروژه تحقیقات، موافقت ساختگی نامیدند باعث ایجاد توهم شهرت میشود. بنابراین کاندیدای سیاسی میتوانند موفقیت داشته باشند به گونه ای قبلاً چنین موفقیتی نداشته است. این گزارش آمریکایی می گوید: توهم پشتیبانی آنلاین برای یک کاندیدا می تواند باعث ایجاد پشتیبانی واقعی از طریق تاثیر ابزارهای پرکاربرد همچون رسانه های احتماعی شود. از نمونه های آن می توان ترامپ را ذکر کرد که مرکز تویئترش را برای انتخابات ایجاد کرد و رای دهندگان نیز به آن توجه زیادی نشان دادند. 

منبع The Guardian اشتراک
برچسب ها : میزان تاثیر فیسبوک توئیتر افکار عمومی

میزان تاثیر فیسبوک و توئیتر بر روی افکار عمومی

گزارش تخلف

با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 17/10/1382 مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه این سایت مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق نشانی ایمیل زیر اطلاع دهید.

mr.nashenas3@gmail.com

خبرهای تازه

داغ ترین اخبار