بهترین اکتان بوستر خارجی و ایرانی

بهترین اکتان بوستر خارجی و ایرانی
جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 216661 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۴۸ | منبع: khodromedic.com
1220 بازدید
۲
6
ارسال به دوستان
پ

اکتان‌ بوستر یک محصول بی‌نظیر در جهت بهینه‌کردن سوخت خودرو است. متاسفانه به‌دلیل کیفیت پایین بنزین، آلاینده‌های زیادی وارد هوا می‌شوند و موتور خودروها نیز در درازمدت آسیب می‌بینند.

بهترین اکتان بوستر خارجی و ایرانی

برای رفع این مشکلات، برندها و تولیدکنندگان مختلفی اقدام به تولید محصولی کرده‌اند که عدد اکتان را افزایش می‌دهد و مشکل کیفیت سوخت را برطرف می‌کند. در این مطلب با پرفروش‌ترین و معروف‌ترین مکمل‌های سوخت خارجی و داخلی آشنا خواهید شد.

اکتان بوستر چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

اکتان بوستر یکی از انواع مکمل‌های بنزین است که به‌منظور افزایش عدد اکتان سوخت و بهینه‌کردن آن از ترکیبات شیمیایی خاصی تشکیل شده است. برای استفاده از این مکمل سوخت باید نوع خودرو و مدل یا برند سازنده محصول را در نظر بگیرید. به‌طور کلی مزایای استفاده از این مکمل عبارت‌اند از:

  • عملکرد بهتر موتور
  • افزایش توان خودرو
  • کاهش آلودگی محیطی
  • جلوگیری از اشتعال زودرس
  • جلوگیری از عمل ناک‌زدن خودرو
  • جلوگیری از سایش قطعات و ایجاد اصطکاک
  • بهبود احتراق سوخت
  • کاهش مصرف سوخت
  • محافظت از موتور در برابر آسیب
  • تمیزکردن محفظه احتراق و سوپاپ‌ها
  • افزایش طول عمر موتور
  • کاهش صدای موتور
  • بهبود عملکرد موتور در هوای گرم

بهترین اکتان بوستر

فرق پوینت و واحد در عدد اکتان چیست؟

قبل از اینکه به معرفی بهترین اکتان بوسترهای موجود در ایران بپردازیم، در اینجا می‌خواهیم مفهوم اعدادی که بر روی مکمل‌های سوخت ثبت شده است را بیان کنیم. شما در ابتدا باید بدانید که برای افزایش عدد اکتان بنزین به میزان ۱ واحد باید بر روی مکمل سوخت عدد ۱۰ پوینت (Points) و یا ۱ واحد (Units) ذکر شده باشد. یعنی:

۱۰ پوینت = ۱ واحد

اما توجه به این نکته که در مکمل‌های سوخت و اکتان بوسترها فقط افزایش عدد اکتان مطرح نیست مهم است. زیرا در این مکمل‌ها ادتیوهای دیگری برای بهسوزی، رفع ناک، افزایش شتاب و توان موتور و محافظت از موتور خودرو در مقابل بنزین بی‌کیفیت وجود دارد.

انواع اکتان بوستر براساس برند سازنده کدامند؟

درحال‌حاضر مکمل‌های سوخت در برندها و مدل‌های مختلفی در کشور توزیع شده است‌. انواع مختلف این محصول به‌راحتی در پمپ‌بنزین‌ها یافت می‌شود، اما ازنظر کیفی و اصلی‌بودن قابل اطمینان نیستند. مکمل‌های بی‌کیفیت نه‌تنها باعث بهبود و افزایش عدد اکتان سوخت نمی‌شوند، بلکه آسیب‌های جدی به خودرو وارد می‌کنند.

برندهای مختلفی در کشورهای مطرحی مانند آلمان و امریکا، ساخت اکتان باکیفیت را در کنار سایر تولیدات خود گنجانده‌اند. اکتان خارجی یا وارداتی اغلب توسط شرکت‌های پخش داخلی گارانتی می‌شوند. برای اینکه با مدل‌های پرفروش و پرطرفدار این محصول خارجی آشنا شوید، چند نمونه از آن‌ها را در ادامه مطلب معرفی کرده‌ایم.

اکتان بوستر لیکومولی (Liqui Moly)، معروف‌ترین و بزرگ‌ترین برند آلمانی با تکنولوژی پیشرفته

برند مطرح و شناخته‌شده لیکومولی (Liqui Moly) از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان روانکارها و مکمل‌های سوخت در جهان است که محصولات خود را علاوه‌بر آلمان به کشورهای دیگر صادر می‌کند. این برند آلمانی تنوع زیادی در تولید انواع روغن خودرو، روغن ترمز، روانکار، مکمل سوخت و موارد مشابه دارد.

مکمل سوخت لیکومولی مدل LIQUI MOLY Octane Plus براساس آخرین استانداردها و پیشرفته‌ترین فناوری‌های جهان تولید شده است. این محصول جهت افزوده‌شدن به سوخت خودرو تولید شده و می‌تواند بین ۲ تا ۴ پوینت عدد اکتان را افزایش دهد.

افزایش قدرت موتور و کاهش مصرف سوخت از نتایج استفاده از این محصول است. برای بهینه‌کردن سوخت، مقدار ۱۵۰ سی‌سی از این مکمل برای ۵۰ لیتر بنزین کفایت می‌کند.

اکتان بوستر لیکومولی

اکتان بوستر زادو (Xado)، محصولی از برند بین‌المللی و پرافتخار

در معرفی برند زادو (XADO) باید بگوییم که این برند اوکراینی با بیش ‌از ۳۰ سال سابقه در تولید انواع مکمل‌های سوخت و افزودنی‌های خودرو، توانسته نقش مهمی در افزایش کیفیت سوخت و سلامت قطعات خودرو داشته باشد. شهرت این برند بیشتر به‌خاطر بهره‌گیری از فناوری‌های جدید است که باعث افزایش کیفیت تولیداتش شده است.

یکی از پرطرفدارترین تولیدات زادو، اکتان بوستر XADO VERYLUBE OCTANE BOOSTER است که با هدف بهینه‌کردن بنزین و کاهش آلایندگی‌های ناشی از سوخت نامرغوب وارد بازار شد. این محصول در بسته‌های ۲۵۰ میلی‌لیتری تولید شده‌ که به‌طور متوسط برای ۶۰ لیتر بنزین در خودروهای وارداتی کافی ‌است.

با افزودن این مکمل سوخت به باک خودرو، بین ۵ تا ۶ واحد افزایش عدد اکتان اتفاق خواهد افتاد و شتاب خودرو افزایش و ناک‌زدن موتور کاهش پیدا می‌کند.

اکتان بوستر اس‌تی‌پی (STP)، نامی آشنا در بازار افزودنی‌‌های سوخت

شرکت اس تی پی (STP) قدمت بسیار زیادی دارد و تقریبا از سال ۱۹۵۴ فعالیت خود را با تولید یک محصول آغاز کرد. این کمپانی آمریکایی به‌مرور توانست تولیدات خود را که اغلب در زمینه افزدنی‌های خودرو، روانکار و مکمل‌های سوخت است، افزایش دهد و بازار کشورهای دیگر را نیز به‌دست بگیرد.

اکتان بوستر اس تی پی از پرطرفدارترین مکمل‌ها در بازار جهانی است که مانند سایر اکتان‌های معتبر دیگر، قابل استفاده در خودروهای توربو، ۶ و ۸ سیلندر نیز است. عملکرد این مکمل به‌قدری قوی و سریع است که هر مصرف‌کننده‌ای تاثیر آن را حس می‌کند و برای سنسورهای اکسیژن و مبدل‌های کاتالیزور ایمن است.

اکتان بوستر راونول (Ravenol)، برندی با کیفیت بالا و قیمت مناسب

شرکت راونول (Ravenol) در سال ۱۹۴۶ نام تجاری خود را با تولید روغن‌های باکیفیت خودرو بر سر زبان‌ها انداخت. این برند در فهرست برندهای دوست‌دار محیط‌زیست، جزء برترین تولیدکنندگان روغن و افزودنی‌های خودرو است.

مکمل سوخت راونول از بهترین محصولات این برند آلمانی است که برای افزایش عدد اکتان بنزین استفاده می‌شود. این مکمل با افزوده‌شدن به بنزین‌های بی‌کیفیت یا معمولی قادر است بین ۳ تا ۸ پوینت عدد اکتان را افزایش دهد. در نتیجه سوخت خودرو بهینه و آلاینده‌های کم‌تری وارد هوا می‌شود.

استفاده از این محصول علاوه‌بر خودروهای معمولی، برای خودروهای مسابقه‌ای نیز توصیه می‌شود، چراکه افزودن مکمل راونول به سوخت، افزایش شتاب خودرو را به‌همراه دارد. به‌طور متوسط هر بسته ۳۰۰ میلی‌لیتری از مکمل راونول برای بهینه‌کردن ۴۰ لیتر بنزین کافی ‌است.

اکتان بوستر گاموت (Gumout)، برندی قدیمی در تولید مکمل‌های سوخت

شرکت گاموت (Gumout) یکی از قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین تولیدکننده‌ها در حوزه افزودنی‌های خودرو و روغن‌های روانکار است. این برند آمریکایی تولیدات متنوعی برای خودروها عرضه کرده است. مکمل سوخت گاموت مدل Octane Booster، یکی از محصولات پرفروش برند گاموت است که برای افزایش عدد اکتان و کیفیت سوخت خودرو استفاده می‌شود.

معمولا بسته‌بندی این محصول در خود شرکت گاموت انجام و با حجم ۲۹۶ میلی‌لیتر وارد بازار می‌شود‌. هر قوطی مکمل گاموت برای تقویت ۶۰ لیتر بنزین و برای انواع خودروها مناسب است. از مهم‌ترین نتایج استفاده از این محصول جلوگیری از ناک‌زدن و خام‌سوزی موتور است که افزایش شتاب و کاهش مصرف سوخت را نیز به‌دنبال دارد. لازم به ذکر است که اکتان بوستر گاموت قادر است تا ۸ پوینت عدد اکتان را افزایش دهد.

اکتان بوستر ادینول (Addinol)، یکی از معروف‌ترین مکمل‌های سوخت موجود در بازار

شرکت تولیدی ادینول (Addinol) یکی از معتبرترین و معروف‌ترین برندها در تولید مکمل‌های سوخت است. این برند خوش‌نام آلمانی با سال‌ها سابقه، تولیدات بهینه‌ای برای انواع خودرو در بازار دارد.

مکمل بنزین ادینول مدل ADDINOL Octane Booster، از بهترین محصولاتی است که می‌توان از آن برای انواع خودروها استفاده کرد. این محصول برای ۶۰ تا ۸۰ لیتر بنزین کافی است و با قدرت احتراق بسیار بالایی که دارد، علاوه‌بر افزایش کیفیت سوخت، کمک زیادی به بهبود عملکرد موتور خودرو و شتاب آن می‌کند. اکتان بوستر ادینول قادر است تا ۵ پوینت عدد اکتان را افزایش دهد.

اکتان بوستر لوکاس (Lucas)، رهبر تولیدکنندگان افزودنی‌های خودرو در دنیا

شرکت بزرگ لوکاس را می‌توان رهبر تولیدکنندگان افزودنی‌های سوخت و روانکار در دنیا دانست. این برند آمریکایی تولیدات قدرتمندی جهت افزایش عدد اکتان و کیفیت بنزین عرضه کرده است. مکمل سوخت لوکاس همواره جزء ۵ برند برتر در جهان شناخته می‌شود. این محصول محبوب با اضافه‌شدن به بنزین، باعث کاهش چشمگیر ناک‌زدن خودرو می‌شود.

اکتان بوستر لوکاس برای توربو، سنسورهای اکسیژن و مبدل‌های کاتالیزور خودرو ایمن است. قدرت مکمل لوکاس تا حدی است که می‌تواند ۳۰ پوینت به عدد اکتان بنزین اضافه کند و قابل استفاده در تمامی خودروهای توربوشارژر و سوپرشارژ است. این ویژگی در کمتر مکملی یافت می‌شود.

اکتان بوستر ووفر را از نمایندگی آن در تهران خریداری کنید

بعد از معرفی نمونه‌های مکمل سوخت خارجی، نوبت به معرفی اکتان داخلی می‌رسد. خوشبختانه در سال‌های اخیر، حجم تولیدات باکیفیت ایرانی به‌قدری بالا بوده که توانسته بازار فروش خوبی را به ‌خود اختصاص دهد.

اکنون دیگر کیفیت، تفاوت مکمل‌ سوخت داخلی و خارجی نیست و تنها دلیل بیشتر بودن قیمت اکتان وارداتی، بالابودن نرخ ارز و هزینه‌های جانبی مانند گمرک و حمل‌ونقل است. در ادامه ۲ نمونه از معتبرترین و پرفروش‌ترین اکتان‌های بنزین داخلی را معرفی کرده‌ایم.

مکمل بنزین برند woofer

تیم تخصصی woofer با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و دانش گروهی از کارشناسان نفت و شیمی، توانسته در زمینه تولید و عرضه فرآورده‌های نفتی و افزودنی‌های خودرو جایگاه خود را در بازار ارتقا دهد. این برند با عمر بیش از ۱۰ ساله خود شامل ۳ مجموعه تولیدی و یک مجموعه فروش است. این تیم مفتخر به تولید محصولات استاندارد و مطابق با دیتاشیت مشتری است که محقق‌کردن آن تخصص زیادی را می‌طلبد.

از تولیدات برند پرآوازه ووفر می‌توان به انواع گرید روغن موتور، انواع مکمل سوخت برای خودروهای شهری و مسابقه‌ای، انواع روغن صنعتی، ضدیخ، روغن ترمز و موارد مشابه اشاره کرد.

اکتان بوستر ووفر مدل Shot Pro 10 از نمونه‌های رایج و پرفروش این برند است که با حجم ۵۰۰ سی‌سی برای انواع خودروهای وارداتی و داخلی با موتور توربو و اتمسفر در بازار عرضه شده است. از قابلیت‌های این محصول می‌توان به کاهش مصرف سوخت حذف ناک و افزایش عدد اکتان تا ۱۰ واحد اشاره کرد. بنابر توصیه سازنده، هر بسته از این مکمل برای ۵۰ لیتر بنزین کافی است.

از دیگر مکمل‌های سوخت ووفر می‌توان به Shot Blue 3, Shot Pro 6, Shot Pro 8, CH-C, CH-B, CH-Power, Power Increaser, Octanium اشاره کرد که هر کدام برای خودروهای خاصی مناسب هستند.

در نهایت ذکر این نکته ضرورت دارد که شرکت خودرو مدیک، نمایندگی رسمی محصولات ووفر در تهران و دیجی‌کالا است. بنابراین، برای خرید مکمل‌های سوخت ووفر بهترین و آسان‌ترین راه، مراجعه به دفتر فروش و یا تماس با شماره‌های فروش در سایت خودرو مدیک است.

مکمل سوخت پتروتکس

شرکت تولیدی پتروتکس (Petrotex) به‌عنوان تولید‌کننده و توزیع‌کننده اصلی مکمل سوخت خودرو در ایران است که با بهره‌گیری از تکنولوژی شگفت‌انگیز نانو و فرمولاسیون انحصاری و اختصاصی موفق به تولید محصولی با قابلیت‌های ویژه شده است.

بهترین مکمل سوخت پتروتکس، اکتان بوستر پتروتکس مدل پتروگلد Petrotex PetroGold 300ml است که تحت لیسانس آلمان و در ایران تولید شده است. این محصول با افزایش عدد اکتان بنزین منجر به کارکرد بهتر موتور و کاهش صدا در آن می‌شود. مکمل سوخت پتروتکس پتروگلد قابل استفاده در تمامی خودروهای خارجی و ایرانی است. این مکمل تاثیر بالایی بر روی خودروهای چینی توربو دارد. شما می‌توانید تمامی مکمل‌های سوخت پتروتکس را از سایت معتبر خودرو مدیک خریداری نمایید. شرکت خودرو مدیک نمایندگی رسمی محصولات پتروتکس در تهران و دیجی‌کالا است.

بهترین اکتان بوستر ایرانی

جمع‌بندی

اکتان بوستر محصولی است که با افزوده‌شدن به بنزین می‌تواند باعث بهینه‌شدن کیفیت و ترکیب آن شود. با این مکمل سوخت آلاینده‌های هوا که ناشی از سوخت بنزین نامرغوب هستند، کمتر می‌شوند. اما اینکه از کدام برند و مدل مکمل سوخت برای خودرو استفاده کنید، بسیار اهمیت دارد.

در بازار شاهد مدل‌های متنوعی از اکتان‌ها هستیم که اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم، برخی از آن‌ها بی‌کیفیت هستند. پس برای خرید مکمل سوختی که ضمن تناسب با نوع و مدل خودرویتان و کیفیت بالای تولید، خیال‌تان از اصلی بودن آن راحت باشد، می‌توانید به سایت خودور مدیک مراجعه کنید. تمامی مدل‌هایی که در این مطلب معرفی شدند، در این مجموعه عرضه می‌شوند و شما می‌توانید به‌صورت آنلاین و در کم‌ترین زمان ممکن محصول مد نظرتان را خریداری کنید. علاوه بر این، محصولات دیگری همچون انواع روغن‌ها، ضد یخ، ضد‌ جوش، کولانت، انواع احیاگرهای نانو سرامیک، بهترین مکمل‌های سوخت و روغن، پکیج‌های نگهداری خودرو و… در این مجموعه موجود است.

مجموعه خودرو مدیک همیشه در تلاش است تا بهترین مکمل‌های سوخت را برای مصرف‌کنندگان محترم با بهترین قیمت و تضمین اصالت موجود کند. لازم به ذکر است که فروشگاه خودرو مدیک دارای نماد الکترونیک است و برای محصولات خود، گارانتی اصالت کالا در نظر گرفته است. از این رو شما می‌توانید از هر جای ایران با اطمینان از این فروشگاه محصولات مورد نظر خود را خریداری نمایید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :امیرعلی پهلوان

      به نظرم قطعا هیچ برند ایرانی کیفیت اکتان خارجی رو نداره، ممنون از اطلاعات مفیدتون

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        ممنون از نظر خوبتون امیرعلی جان، خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده 🙂