باز هم صف خرید، این بار برای فرش!

باز هم صف خرید، این بار برای فرش!
جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 227985 |
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲ | منبع: modema.com
1045 بازدید
۲
4
ارسال به دوستان
پ

فرش یکی از اصلی ترین المان های خانه هر ایرانی است و صنعت تولید فرش ایرانی در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. برند های کوچک و بزرگ تولید کننده فرش دچار رقابت بسیار شدیدی با یکدیگر شده اند که این امر موجب پویایی بازار این حوزه و رضایت خریداران از کیفیت و تنوع بازار فرش شده است.

باز هم صف خرید، این بار برای فرش!

اما در میان تولید کنندگان بزرگ صنعت فرش خبر عجیبی به گوش رسیده که حاکی از آن است، یکی از فعالان مطرح این حوزه برای مدتی فروش محصولات فرش را بصورت صف خرید و رزرو نوبت انجام داده است. بیش از ده سال است که این روش خرید را در بازار خودرو در میان تولید کنندگان این عرصه دیده‌ایم اما اینکه بازار فرش و خرید این کالا بصورت صف خرید باشد ممکن است کمی عجیب بنظر برسد.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم طی یک مصاحبه با این تولید کننده مطرح فرش ایرانی، از ماجرای فروش فرش بصورت رزرو نوبت اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

فروش فرش بصورت صف خرید کمی عجیب نیست؟

فروش فرش بصورت صف خرید کمی عجیب نیست؟

هومن ایواز (مدیر عامل شرکت فرش مدما): خوشحال هستم که در این باره تماس گرفتید و فرصتی برای صحبت و بحث در این مورد پیش آمد. بله حرف شما درسته اما قبل از پاسخ به سوال شما ابتدا لازمه توضیحاتی در مورد این تصمیم ارائه بدیم.

سالها بود در بازار فرش ایده نوظهوری نداشتیم تا اینکه برند مدما در سال ۹۷ وارد بازار شد و یک رویا را به واقعیت تبدیل کرد، شستشوی فرش در ماشین لباسشویی! ما با قابلیت های خاص و یونیک فرش ماشینی مدما توانستیم طی مدت زمان کوتاهی سهم بزرگی از بازار حوزه فرش ماشینی را به خودمان اختصاص بدهیم.

مرضیه صائمی (مدیر دیجیتال مارکتینگ فرش مدما): وبسایت رسمی مدما بیش از ۵ میلیون بازدید کننده یونیک داشته، ضمن اینکه بیش از ۹۰ هزار حساب کاربری حقیقی در وبسایت مدما ساخته شده است. همچنین ما موفق شدیم طی ۵ سال اخیر در شبکه های اجتماعی مختلف بیش از ۶۰۰ هزار دنبال کننده کسب کنیم و بیش از ۱۱۵ کمپین فروش موفق داشته باشیم.

این آمار و ارقام نشان دهنده میزان محبوبیت برند و فرش مدما در میان مشتریان و بازار ایران است و ما قدردان محبت و توجه مشتریان عزیزمان هستیم. اما ما تنها به بازار ایران اکتفا نکردیم و تا این لحظه موفق شده‌ایم کشورهای روسیه، قزاقستان و ازبکستان را به زمین بازی و عرصه‌ای برای خودنمایی یک محصول ایرانی تبدیل کنیم. هدف ما این است که در بازار جهانی سهم چشم گیر و قابل توجهی را به محصولمان اختصاص بدهیم.

مگر فرش های مدما چه تمایزی نسبت به سایر فرش های بازار دارد؟

هومن ایواز: همه میدانیم که وقتی فرش کثیف میشه چقدر دردسر برای شستشوی فرش خواهیم داشت و هدف ما تبدیل یک ایده دور از ذهن به واقعیت بود که خوشبختانه موفق به انجام آن شدیم. امروزه هر کدبانوی ایرانی میتواند با فرش مدما، فرشی همیشه تمیز در منزل خودش داشته باشد.

مدما، تنها فرش دولایه ایرانی است که ثبت اختراع شده و بواسطه دولایه بودن ویژگی های خاص و متمایزی نسبت به فرش های سنتی، ماشینی و دستباف دارد. لایه رویی فرش مدما طرح و نقش فرش است و لایه زیرین آن، پد ضدلغزش سرتاسری است و زمانی که این دولایه بهم متصل بشود فرش کامل خواهد شد.

شما میتوانید لایه رویی فرش مدما را به راحتی جدا کنید و آنرا در ماشین لباسشویی خانگی بشویید. لایه زیرین فرش مدما بدلیل اینکه از مواد ضدلغزش سرتاسری تولید شده موجب میشود تا فرش های ما ۱۰۰% در تمامی سطوح سرامیکی و پارکت های مختلف ضد لغزش باشد و حتی ذره ای سر نخورد.

علاوه بر این ویژگی های خاص، مدما از الیاف مرغوبی تولید شده که اصلا پرز نمیدهد. فرش های مدما ۱۰۰% آنتی باکتریال و ضد حساسیت هستند و مشکلی برای سلامتی افراد ایجاد نمیکنند. بواسطه دولایه بودن فرش های مدما حتی امکان اینکه برای یک لایه زیرین، چندین طرح رویی با قیمت کمتر نسبت به کل فرش خریداری کنید و به دکوراسیون منزل خود تنوع بدید هم دارید. این ویژگی های خاص، وجه تمایز مدما با سایر فرش های سنتی است.

مدما فروشگاه حضوری ندارد و خرید فقط بصورت آنلاین امکان پذیر است؟

مدما فروشگاه حضوری ندارد و خرید فقط بصورت آنلاین امکان پذیر است؟

مرضیه صائمی: بله، مدما هیچ فروشگاه حضوری ندارد و خرید فرش ماشینی از مدما فقط از طریق وب‌سایت رسمی مجموعه به نشانی www.modema.com امکان پذیر است. هدف ما این بود که امکان خرید فرشی همیشه تمیز را برای مشتریان در هر کجای ایران که هستند فراهم کنیم.

البته محقق کردن این هدف بزرگ، چالش های خاص خودش را هم داشت! بلاخره مدما یک محصول جدید و ناشناخته بود، مشتریان این محصول را از نزدیک ندیده بودند و تا چند سال پیش خرید آنلاین مانند امروز در میان مشتریان رایج نبود. ولی خب با فعالیت های برندینگ و مارکتینگ بسیار زیادی که در سطح آنلاین داشتیم موفق شدیم تا حد زیادی این چالش ها را پشت سر بگذاریم و خرید آنلاین فرش را در ایران رواج دهیم.

چرا صف خرید و رزرو نوبت؟ فروشتان پایین نمی آید؟

هومن ایواز: ببینید حجم درخواست های خرید و سفارش های داخلی مدما بسیار زیاد است. ما علاوه بر تامین بازار داخل باید تعهدات صادراتی که داریم را هم پوشش بدهیم. در ماه های اخیر چالش ارسال به موقع و پاسخ دهی به مشتریان را داشتیم، که حتی مجبور شدیم نیروها و شیفت های کاری بخش تولید و پشتیبانی را دوبرابر کنیم.

از آنجا که هدف ما ارسال به موقع فرش برای مشتریان با حفظ کیفیت و همچنین پاسخ دهی سریع به مشتریان است، بصورت آزمایشی برای مدت کوتاهی زیرساختی برای مشتریان آماده کردیم که بتوانند برای خرید فرش نوبت رزرو کنند. یعنی مشتریان برای خرید فرش مدما ابتدا نوبت گرفته و سپس خرید خود را انجام میدهند.

پیش‌بینی اثر این تغییرات در بازار ایران کار بسیار سختی است و ممکن است چالش های زیادی داشته باشیم، اما هدف اصلی ما این است که فرش با همان کیفیت عالی همیشگی و در مدت زمان مقرر به دست مشتریان عزیز برسد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :نیما الهی

      اسم فرش مدرنا رو زیاد شنیدم ولی خودم ازشون خرید نکردم باید جنس هاشون خوب باشه

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        ممنون از نظر خوبتون نیما جان، خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده 🙂